REVIEW: De snelste klok in het heelal

The Fastest Clock in the Universe wierp een verfrissende postmoderne kijk op onze obsessie met jeugdcultuur, die oorspronkelijk voortkwam uit de beroemde Calvin Klein-campagne - waarvan de strakke blanken prominent aanwezig waren in de show.

Seth Kruger leek comfortabel als narcistische Cougar, zijn acteerwerk mooi contrasterend met de zenuwachtige excentriekeling die Captain ( Ryan Monk ). Het feit dat deze twee acteurs in hun eentje onze aandacht wisten vast te houden met een relatief kale set vind ik zeker opmerkelijk.

Hun dialoog bouwde spanning op voor de veel explosievere tweede helft van het stuk waarin Foxtrot ( Adam Mirsky ) en sorbet ( Beth Dubow ) voegde actie toe aan de plot en nerveuze energie aan het acteerwerk. Alexandra Wetheral als Cheetah Bee zorgde voor een tot nadenken stemmende bezoeker van de scène en de afgeleefde oude dame act verrassend goed voor een jonge actrice.

12237959_10153139123231921_2569722478284909546_o

Seth Kruger als Cougar Glass is het leven van het feest

Als ik niet op de hoogte was gebracht van de laatste verandering van actrice voor het personage van Sherbert, had ik dat niet geraden Beth Dubow was aan het invullen voor Katura Morris. Behalve dat het er iets minder natuurlijk uitziet dan de rest van de cast, Dubow speelde haar rol overtuigend en boeiend - ze belichaamde actief het naast elkaar plaatsende personage dat wordt gesuggereerd door de naam 'Sherbert Gravel'.

Haar hoge gegiechel weerspiegelde volledig het zoete, sorbet-aspect van haar persoonlijkheid, terwijl de slechte, onmenselijke manier waarop ze constant tegen Cougar leunde terwijl ze sprak over leeftijd (op zijn zachtst gezegd een pijnlijk onderwerp) het harde, grind-aspect van haar persoonlijkheid weerspiegelt . Het vermogen om zo'n enorm contrast in karakter te portretteren, ondanks dat het een invulactrice was, bewees het publiek dat: Dubow is een echte vakman. Haar vermogen om zo'n gecompliceerde rol in zo'n korte tijd onder de knie te krijgen, is echt een aanvulling op haar.

hoe kunnen drugsdealers geld verdienen?
12184294_10153139123691921_2580830537264436074_o

Beth Dubow verpletterde het, met niet veel tijd over

De composiet enscenering was eersteklas. Het gebruik van veel vogelstandbeelden (de baby's van de kapitein) versterkte het idee dat het de bedoeling was dat we een gebarsten ei zouden zien (wat, voor de goede orde, de woorden van de kapitein zijn en niet die van Cougar). Het decor voor deze voorstelling was een armoedige woonkamer.

waar komt de familie kardashians vandaan?

Ik vermoed dat het niet de bedoeling was dat de bank een armleuning verloor tijdens het verjaardagsfeestje, maar het gaf het publiek een paar extra giechels. Sommige geluidseffecten hadden natuurlijker kunnen komen, maar aan de andere kant was de lichtverduistering goed getimed. Meestal was de indruk een ongenode gast te zijn die naar een ongewoon verwrongen huiskamerdrama keek, overheersend en redelijk consistent.

12191263_10153139123106921_7229773927325634171_o

Beth Dubow als Sherbert Gravel en Ryan Monk als Captain Tock

Al met al werd het stuk zeer treffend uitgevoerd door alle acteurs - iedereen leek zich volledig bewust te zijn van hun personages en geen enkele betekenis van het originele script ging verloren tijdens de uitvoering. Toegegeven, een paar leden van het publiek waren enigszins in de war, maar dat was vermoedelijk de toneelschrijver Ridley's bedoeling, omdat de beoefenaars trouw waren aan de tekst.

Het vermogen om een ​​toneelstuk met zo'n hoge emotie met zo'n gemak op te voeren, is een eer voor de acteurs - ze zouden zelf trots mogen zijn.

4/5